Nietradycyjny(?) test

Przy okazji pisania jednej z prac zaliczeniowych miałam możliwość poczytania nieco o ocenianiu kształtującym. Dzisiaj jednak nie o nim, a o pewnej rzeczy, którą zauważyłam na fejsbukowej grupie poświęconej właśnie OK. 

"Nietypowe" sprawdziany oczarowały mnie od pierwszej chwili i od razu postanowiłam, że muszę spróbować. Dziś prezentuję Wam, co udało mi się stworzyć. 

Aktualnie mam okazję uczyć uczennice klasy I liceum ogólnokształcącego. Utrwalałyśmy umiejętności dotyczące pierwiastka, głównie z etapu gimnazjum, jednak nieco je poszerzając i usprawniając. Powoli zatem staramy się o jak najlepsze zrozumienie zagadnienia zarówno w teorii, jak i w praktyce Przygotowany przeze mnie test to narzędzie, które pozwoli mi wstępnie i pobieżnie sprawdzić co pamiętają i potrafią z poprzedniego spotkania, zasygnalizuje, czy coś wymaga korekty. 



Gdyby jednak ktoś skusił się skorzystać z tego materiału, to myślę, że z powodzeniem można go wykorzystać również w gimnazjum. 

Być może kieruję się jakąś złudną nadzieją, ale jednak! Może faktycznie taka "inna" forma sprawdzianu ma szansę odczarować ponure jego postrzeganie? Może choć odrobinę stanie się ciekawym zadaniem, a nie stresującym koszmarem? 
Byłoby cudownie!

Oczywiście szatę graficzną trzeba dobrać do wieku oraz możliwości dzieci. Zdecydowanie taka mnogość czcionek i kształtów nie ułatwi pracy najmłodszym uczniom oraz tym posiadającym trudności w zakresie czytania i pisania... Myślę jednak, że jest to kwestia odpowiedniego pomysłu i wykonania, dostosowania do potrzeb. 

Test pobrać można tutaj.
Stosujecie tego typu sprawdziany? Co o nich sadzicie?

Komentarze